Struyk Verwo Infra

Nieuws

Nieuwe scheidingsband Turborotonde voorkomt aanrijdschade

Product uitgelicht

scheidingsband turborotonde | rijstrookscheiding turborotonde

Het CROW beveelt voor Turborotondes een scheidingsband aan die overrijdbaar is bij lage snelheden en discomfort oplevert bij hoge snelheden (publicatie 257). Deze moeten daarom 7 cm boven het wegdek uitsteken. Om iets te doen aan de veelvoorkomende aanrijdschades heeft Struyk Verwo Infra een nieuw model  ontwikkeld.

Overrijdbare rijstrookscheiding turborotonde

Het oude model heeft bij de eerder genoemde zichtzijde van 7 cm een opstaande rand die 3 cm boven het wegdek uitsteekt. Bij het nieuwe model wordt deze kwetsbare rand weggenomen door een radius die  is afgevlakt aan de bovenzijde. Zowel de vereiste doorsnede van 10/30 cm en zichtzijde van 7 cm blijven hierdoor in stand. De nieuwe scheidingsband is leverbaar als midden- en eindstuk, heeft een werkende lengte van 1 meter en is berekend op verkeersklasse 60.

overrijdbare rijstrookscheiding

Toepassing scheidingsband in turborotonde

De band is toegepast in zowel nieuwe werken als reconstructies Voor een optimale verwerking moet eerst het asfalt uitgefreesd worden waarna de scheidingsband op 8 centimeter diepte aangebracht wordt. Daarbij wordt de band vastgelijmd met een kit dat grote trekspanningen kan opnemen. Tot slot wordt de tussenruimte tussen de deklaag en de scheidingsband opgevuld met gietasfalt.

Meer weten?

 

Download de brochure Complete Rotondes