Nieuws

5 vragen over het vernieuwde logistieke proces

MVO

De bouw van de nieuwe productielocatie in Amsterdam is voor Struyk Verwo Infra een mooie aanleiding om de logistieke processen onder de loep te nemen met als doel een betere dienstverlening voor de klant. Zo ontvangen klanten voortaan de afleveringsbon per email in pdf-formaat. 5 vragen aan commercieel manager Ivo Grevel over het vernieuwde logistieke proces.  

1. Waarom digitaliseren?
‘Door de omvang van onze nieuwe productielocatie in Amsterdam moeten wij anders omgaan met de logistieke afhandeling van goederen. De grootte van het terrein en de toegenomen productiecapaciteit zouden anders zorgen voor meer heftruck- en vrachtwagenbewegingen. De oplossing hebben wij gevonden door onze logistieke processen te digitaliseren in een aantal apps. Naast tijdwinst heeft dit ook andere voordelen: minder CO2-uitstoot en meer terreinveiligheid. Dit sluit perfect aan op de speerpunten van ons MVO-beleid. We implementeren de nieuwe werkwijze dan ook niet alleen in Amsterdam, maar op al onze productielocaties. Onderdeel van de digitalisering is ook de digitale afleveringsbon.’

2. Wat betekent dat voor mij als klant?
‘De papierstroom wordt gedigitaliseerd. Dit betekent onder andere dat u niet meer wordt gevraagd om een papieren afleveringsbon af te tekenen, u tekent voortaan af op een tablet van onze chauffeur. Uw afleveringsbon wordt vervolgens vrijwel direct per email aan u verstuurd. Dit geldt ook voor de afhandeling van de retourlevering, Hiernaast ontvangt u ook nog steeds elektronisch de ‘Sales in de Bouw’ XML-pakbon in uw systeem, als dit voor u is ingericht.’

3. Hoe gaat het in zijn werk?
‘Als de vrachtwagen onze productielocatie binnenrijdt, krijgt hij digitaal laadinstructies. Bij aanvang van de dag is dit inclusief een voertuig safety check-instructie. Na het laden en de controle van uw afroeporder wordt tijdens het uitrijden de afleveringsbon digitaal naar de app van de chauffeur gestuurd. Uw afroeporder wordt vervolgens bij u afgeleverd en u kunt de afleveringsbon op de tablet van de chauffeur controleren én aftekenen. Hierna ontvangt u via het door u opgegeven emailadres de afleveringsbon in pdf-formaat.’

4. Wat is het voordeel van zo’n digitale afleveringsbon?
‘De voordelen zijn legio. Een per email ontvangen afleveringsbon zal niet snel zoekraken en is niet gevoelig voor invloeden van buitenaf, zoals het weer (een papieren bon die tussen de materialen buiten ligt, kan door weer en wind weleens onleesbaar worden). Daarnaast komen wij met deze digitalisering tegemoet aan de wens van veel klanten die de afleveringsbon digitaal per email willen ontvangen. Verder kan de klant direct via de app feedback geven. Vragen en opmerkingen komen dan direct bij onze medewerkers terecht. Een digitale afleveringsbon is dus handig, snel en effectief.’

5. Wanneer zal er voor mij als klant iets veranderen?
‘In week 50 start Struyk Verwo Infra met een pilot met een vijftiental chauffeurs. Vanaf 8 december is het dus mogelijk dat u soms wordt gevraagd om niet meer op papier af te tekenen, maar op de tablet van de chauffeur. Onze doelstelling is om de pilot in de loop van januari verder uit te bouwen. Eind januari zouden al onze chauffeurs en al onze productielocaties papierloos moeten werken.’   

Heeft u nog vragen?
Heeft u na het lezen van dit artikel nog aanvullende vragen? Leg ze voor aan uw vaste contactpersoon of maak hiervoor gebruik van ons contactformulier via onderstaande button.